4 Haziran 2011 Cumartesi

Malkara’ya bir otobüs yolculuğu

Küçük yerleşim birimlerinin otobüs firmaları felaket olur, otobüsleri de aynı derece… Bir kere firma size bilet kesmemek için elinden geleni yapar:

-Abi ben bir bilet alacaktım, Malkara’ya…
+Otobüs hazır, hemen kalkacak. Git bin! Şimdi kalkıyo, şimdi…

Aradan 5 dakika geçer, 10 dakika geçer… Otobüs kalkmaz. Otobüs firmasının tongasına düşmüşsünüzdür. İşte ben de o gün otobüs şirketinin şirketine geldim. Allem ettiler, kallem ettiler bana bilet kesmediler. Dedim;

“Bir şey olmaz, hani. Kaç kişi gider ki Malkara’ya?”

Biraz zaman geçti. Otobüs neredeyse dolacak. Muavin de: “git arkaya otur” dedi bana. Şehirler arası veya uzun yolda yolculuk yapanlar bilmezler. Böyle ilçe firmalarının muavinleri çok artist olur. Bir ara hanginizin muavin, hanginizin yolcu olduğunu bile şaşırabilirsiniz yani. Bir su istersiniz, döveceklermiş gibi bakarlar, oflarlar, puflarlar. Bir daha da bir şey isteyemezsiniz zaten. Yolculuk sırasında yaşlı kadınlara anne, yaşlı adamlara dayı, diğerlerine de birader der bunlar. Ha! Genç kızlara da bir şey demezler tabi. Sınırsız yardım ve bisküvi ikramı yaparlar bunlara. Boşuna dememişler “dünya kadar malın olacağına” diye…

Devamı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder